diumenge, 29 d’abril del 2012

1er G.P. AMATSTRONG VILA DE PORQUERES

29 Abril 2012, 

Sortida a les 9:30 h. Temp. 19.5º / 22.5º. - 48 km a 42.5 km/h - 87 Corredors



Classificació 1er G.P. AMATSTRONG VILA DE PORQUERES

Companys, en primer lloc ahir era perfecta pels que els i agrada aquests circuit completament plans i de pas dir que estava ve, dons era ampla sense perill aparents exceptuam els que nosaltres pel fet de corra ens podem trobar sobre la marxa.

Dies enrere baix dir que cada cursa es veu els que no guanyaran la challenge, però un dels que cada dia te mes possibilitat es en J.J.Aguero , el veig en moltes ganes i forces, per mi juntament amb J.Madrigal els que tenen mes números, ja que en Mirco per lesió no ha pogut corra aquest últims dies, que dit de pas li desitjo que aviat el torni a corra.

Sobre la cursa

Des de el meu lloc de la cursa del mig en avall, si tens un bon entrenament pots segui el ritme dels de davant sense massa patiment, un altre cosa era anar al davant del pilot, ho maig intenta una vagada cap al final de la cursa i vaig durà una volta, es notava el aire que et picava a la cara et frenava i et tirava enrere per la velocitat que en algun moment tenia la cursa, jo en el meu comptaquilòmetres en va marca 58 km/h. de màxima en un moment des 48 km que va dura la cursa, per aixo no ho vaig intentar mes si volia arriba per poguer esprintar i lluitar per un bon lloc en la meva categoria, al final el 9é.

Estic conten per a ver aconseguit el 2n. lloc per equips el 4 i 8é lloc dels meus companys Germán i Nocete ens ha anat molt be, no se si la primera posició la podrem aconseguir algun dia, dons esta molt difícil el RCB MOTOR BEGUES es per ara el millor equip amb el millors corredors.
                                   

                  Cat 40 amb en J.J.Aguero de lider de la challenge

Els tres millors equip, RCB MOTOR BEGUES, C.C.M0NTORNÈS, GALVESPORT-PINARELLO
Mes fotos





 

dimarts, 24 d’abril del 2012

MEMORIAL JOSEP Mª PONT - VETERANS


22 Abril 2012, sortida a les 9:00 h. Temp. 13.5º / 17.5º. - 53.5 km a 39.5 km/h - 97 Corredors


Classificació cursa



Cursa de ruta que tal com estan les coses de anulacions de carreres per problemes econòmics  de permisos per part dels mossos etc. ha estat molt be per lo tan no tinc res a dir, en tot casc pot se que amb unes miques mes de km hauria segut mes completa però com els organitzadors tenien després de nosaltres els júniors no crec que tinguessin gaires mes temps per a fer les dues proves.

Aquesta cursa el recorregut es maco sense coll gaires forts el quals va be per els escaladors de mitja muntanya, i pels que no els i agrada pujar la van fer be sense gaire patiment, però ja els possibles guanyadors de la Xallenge, tan a nivell individual o per equips posen un ritme lo suficient fort per fer- la dura des de el principi i fer la selecció dels mes forts.

El guanyador aquest any José Madrigal, el any passat se li va escapar per molt poc la cursa, va troba el Jordi Codony en molt bona forma, aquest any segurament pel camí de meta devia de pensar que no se li escaparia de cap manera dons una vagada vale però dues no i això que portava dos companys de escapada dels que no es podia fia en cap moment, per que el segon classificat en FRANCIS,Roger del CLUB CICLISTE BOLOU va ser el guanyador a Figueres en el trofeu Guillamet això demostra que era uns dels ferm guanyador de la cursa de ahir a la victòria final, totes maneres te un equip que encara que jo no i era en el grup principal ( ja m'he hauria agradat a mi ser per veure tot els moviments ), van controlar tots el moviment dels altre corredors per que la escapada arribes fins el final.

Res mes en queda felicitar-lo a ell i el seu equip el RCB MOTOR BEGUES per la victòria i es un candidat de lo mes ferm a la victòria final de la xallenge, en cara que segons sembla no es el seu objectiu,  aquest any però tal com van les curses s’ho tindrà de repensa i aprofita la ven-tatxa que te sobre el segon en la classificació provisional que no es un altre que Mirco Merotto.

També vull felicita al meu company d’equip en Alfonso Sanchez V60 ahir 2n., dons esta en molt bon estat de forma, ahir va demostra que si te una mica de sort li donarà molta feina al altre possible guanyador de la categoria Antonio Terrones, que per ser ahir a pocs km de meta va punxar igual que altres corredors Jordi Riu, etc que no se per que va ser un dia dolent per alguns per les punxades ara també dir que jo no vaig sentir cap que es fes mal per caigudes i això si que ens tenim de felicitat tots, dons ja s’haveu la mala sor d’aquest any que en les tres primeres curses tres caigudes i algunes de greu, també en José Nocete va torna a pujar al pòdium fen segon de la V50, tinc de dir que tindrà un os molt dur per rosegà amb Jaume Estañol i tindrà de donar-lo tot i mes si vol fer-se amb la categoria de V50 dons aquest ja sap lo que es lluitat per guanya lo que es proposi.

Mes fotos

dilluns, 9 d’abril del 2012

Ciruits urbans o carretera?

Circuits urbans o carretera?

Hola company aquest dies en varis comentaris fets en aquest blog o altres, es criticava el circuits urbans, aquí jo no estic d'acord,

1. a ningú se'ls obliga a corra aquestes curses urbanes,
2. el perill be 90% per culpa de nosaltres,
3. la prova es que circuits com el de Papiol la caiguda de aquest any o el Premi inauguració, tots dos circuit amples i en principi sense perill aparent, la cursa de Figueres també i va haver caiguda i era interurbana.
4. Els organitzadors de curses urbanes fan un gran esforç per purgue-les fer i aixo no ho tenim de oblida, tan en medis humans com econòmic, penseu que amb els 10€ menys 3€ pels veterans, no fan per el total de la cursa que sols costà 1500€ mes o menys ( Ambulància, metge, arbits, beures, trofeus, etc. mes els voluntaris).
5. No tots els pobles tenen circuits urbans sense rotondes, i pas elevat etc.

Una solució seria que en els circuits urbans sempre que fos possibles, per treure perills quan hi ha una quantitat 80 o mes corredors  corres-in els 40 separats dels 50/60 i feminas, el any passat al Prat va agradar a una gran  majoria.

La challenge s'ha de fer per mi, amb totes les curses tan urbanes com carreteres, tots sabeu que alguns els i va be els circuits urbans i altres carretera, al final el guanyador a de sortí del corredor mes complet de totes dues especialitat.

Jo crec que en aquest moment el enemic esta en el que ens ha de donar les facilitats per que es puguin  fer curses, els mossos, transit etc. dons aquest en cara no han entès lo que es el esport de competició per ha ells es feina i mal de caps i la carretera creuen que son res mes pels cotxes, aixo en cara no ho tenen clar que també tenim el dret nosaltres de fer servir les vies interurbanes per anar en bici, per practica un esport, per competí en bici o simplement anar a treballa si es el cas( que al pas que anem pel preu del gasoil, gasolina aviat tothom en bici. )

Sobre el preu de les curses en el cas de les interurbanes pel sobre cos dels mossos, pude si que tindrem de fer un esforç tots plegats i paga mes si volem carretera, penseu que les marxes 30. 40 € de aquí no baixa, jo me estimo mes una cursa que una marxa que al final també es una cursa camuflada, penseu que ja corra un rumor que algun dia a les marxes també els i posaran els mossos fre aquest desmadre que ja no se sap si es cicloturisme o cursa, hi ha aquí si que hi ha negoci i no a lo nostra.

Aixo seguira....

Fins aviat no se quin dia dons la pròxima cursa fins que no falta una setmana no se sap.







dissabte, 24 de març del 2012

IV GRAN PREMI VILA DEL PAPIOL

   Els tres primers el any passat,  2011

1  MADRIGAL,José   VE-40 RCB MOTOR BEGUES     1:32:07
2  MEROTTO, Mirco  VE-40 GALVESPORT                   1:32:08  a  1 seg.
3  GAZQUEZ, José     VE-40 ESCOLA PRATENCA.      1:32:10  a  3 seg.
                                   
                                                   *********

Any 2012,  25 Març

1 1 MEROTTO, Mirco VE-40 GALVESPORT-PINARELLO          01:28:36
2 19 AGUERO, Juan José VE-40 RCB MOTOR BEGUES          01:28:36 mt.
3 9 MEDINA, Juan Carlos VE-40 GALVESPORT-PINARELLO    01:28:37 1 seg.
4 94 VIANA, Pedro VE-40 CENTELLES. PENYA CICLISTA         01:28:38 2 seg.
5 22 AGUERO, Miguel Angel VE-40 RCB MOTOR BEGUES      01:28:43 7 seg.

Classificació 2012

fotos 

Cursa solejada amb una temp. a la sortida de 20º i una participació de 125 i han acabat 115 part. a una mitjana de 42 km/h. els 62.50 km. en el meu conta quilometres.

Aquest any tenim la particularitat negativa de caiguda per cursa i la positiva guanyador igual per cursa, tot esta  molt per decidir i no es veu un dominador clar, en cara que si que es veu qui son els que no la guanyaran, sembla ser que fins aquest moment de inici de la temp., la regularitat serà la principal arma per ser el guanyador de la  Xallenge 2012.

Ja fa un any que vaig escriure un article el qual deie que cada any les curses son mes rapides, avui es un clar exemple de lo que vaig dir al principi de la temp. 2011, el guanyador de avui a fet 1:28:36,  03:31 min.  menys del 2011,  jo mateix el any passat el meu temps va ser 1:32:10 i aquest any 1:30:23 casi dos min. menys, si els del deban millorem també o fem els del darrera en cara que no es vegi amb la classificació però si amb el temps fet a la cursa.

Avui des de la meva posició no i ha via cap moment per recuperar  ni per agafa aire, tan baixaves a 60 com pujaves a 45 per meta, semblava que els escapats ens atraparíem però al final no a set aixi.

Aquesta cursa, simplement a set per eliminació marca un ritme fort des de el inici i controlar-lo des de un o dos equip mes interessat de que fos aixi, els mes interessat ha set el  GALVESPORT-PINARELLO i RCB MOTOR BEGUES, al final aquest ultim s'ha emportat el trofeu al millor de aquesta cursa. 

Personalment avui a set un dia bo per mi el la 34é de la general i 7é de la cat. de 50V, no esta malament ja que el any passat vaig fer el 60, per equips en fet el C.C.Montornès el 4r. i aixo que faltava en Germán que per salud no a pogut venir a corre avui, també en Alfonso Sanchez a pujat al podi fen el 3r. de 60v., ja fa 2 curses que fa pòdium. Avui des de el inici e mirat de anar pel mig del pilot i vigilant de no caure, traça be les corbes, evitar el màxim els perill, esperar a les ultimes voltes per guanyar posicions i esprintar en les millor condicions això m'ha sortit bastant be aquesta tàctica, ja que tinc de administra al màxim les meves forces dons a mi no en sobren, dic aixo dons i ha via algun corredor  que cada volta en el pas per a meta a la corba després de la línia saludava a la família, jo pensava en aquest moment, ostres aquest si que va sobrat. Des de aquí vui saludar al que o feia en Carles Nadal al seu fill petit.

El objectiu de avui apart de lo dit abans, a set agafar la roda de algú que en portes be en la recta de meta i corba final de meta cap al deban ha on es podia remuntar posicions sense perills de que et tuques algú, una de les rodes bones era la de Mengui, gracies J.J., però tenia de fer el meu gran esforç per seguir-la i no sempre era fàcil.

La categoria de 50V aquest any esta molt però molt difícil puguen-la guanyar, feia anys que casi sempre eren els mateixos que la guanya-ban i fins aquest moment no es veu gens clar els possibles guanyadors de aquesta cat. en la de 60V si no passa res A.Terrones te 90% de possibilitat, i en la de 40V tan poc es veu un clar dominador de la cat.

Desitjà al company Rafael Cuadrado del equip ELECTROIZAS C C que a caigut en la recta de meta al final de cursa que es recuperi lo mes aviat possible de las seves lesions, clavícula i costelles trencades varies.

  
Els 5 escapats:   MEROTTO, Mirco, AGUERO, Juan José .MEDINA, Juan Carlos,VIANA, Pedro i AGUERO, Miguel Angel




diumenge, 18 de març del 2012

55è TROFEU GUILLAMET I NAVARRA - VETERANS

 55è TROFEU GUILLAMET I NAVARRA - VETERANS



Matinal ciclista de les cat. Elits, M30 i Veterans, 

Avui a set un dia ideal per practicar el ciclisme de competició per el bon temps que a fet a les 9:00 h. mati teníem 16º temperatura i sol sense vent.

En la nostre cursa han sortit 125 corredors dels quals 109 han acabat a una mitja de 39 km/h, si no arriba a ser per la caiguda de meta hauria set un dia rodo, però sembla ser que aquest any cada cursa tenim una caiguda de mes o menys importància, aquesta vagada s'ha emportat la trompada mes forta un fotògraf que en el moment de arriba els corredors s'ha ficat sembla ser massa en dins i un corredor a xocat amb ell, el corredor en qüestió en Josep Nocete també a rebut un cop bastant fort però sense mes mal que la típica caiguda i algun cop al cos.

La noticia esportiva a set el canvi de Lider de la Xallengue, en Josep Madrigal avui s'ha posat el mallot groc després de les dues curses fins avui te en aquest moment mes punts que el segon classificat, no se que passara fins aquí al final temp. però sembla que tenim o tenen un rival molt ferm els que li volguin treure aquest mallot de lider, fins avui a demostrat en J.Madrigal la seva regularitat i fortalesa.

Jo des de aquí l'animo a que si faci al 100% per guanya la Xallenge, dons se que es molt difícil inclús per els mes forts dels veterans guanyar a final de la temp. en Josep Madrigal se que mai s'ha proposat guanyar-la, ell es conforma amb victòries parcials però ja que si esta tan apunt encara que tot just comença la temp. no estaria de mes aprofitar aquesta ocasió.

Felicita als guanyadors de les diferent cat. i en especial al meu company equip Alfons Sànchez V60 que fins a meta tenia dos francesos que li volien treure la victòria, però en Alfons esta en molt bona forma aquest any i a pogut amb ells al esprint.


CLASSIFICACIÓ 

ALBUN DE FOTOS


 ALFONS SÀNCHEZ, 1r. en la categoria 60, acompanyat de dos companys francesos 2 i 3r.

divendres, 9 de març del 2012

40/50/60......

El any passat en la cursa de El Prat Llobregat, es va fer la cursa separant els 40 dels 50/60 i feminas en circuit urbà, el resultat va ser que en la majoria els i va agradar fer-la aixi, aquest any segurament sembla ser que es tornarà fer-se alguna cursa aixi sempre que es pugui diuen els organitzadors, però també es farà alguna cursa en línia de igual manera, separant els 40 dels 50/60 fen algun km menys, segons la enquesta que vaig fer en aquest blog va guanyar la idea de fer les curses separant la categoria 40 des 50/60 en els circuits urbans i fen algun km menys el les curses en línia.

De 22 vots el resultat va ser aquest:

                  el 68% va vota que be ( 15 ),
                  el 22% va vota que mal ( 5 ),
                  el 4% va vota que mes igual ( 1 ),
                  el 4% va vota es un error ( 1 ),
                  el 2% no sap no contesta

Aquest article esta fet per tenir una idea de les preferències dels veterans en aquest assumpta.

Torno a fer la enquesta i si voleu el podeu tornar a votar abeure si les preferències han canviat o no, durant aquest temps e refecció.

diumenge, 4 de març del 2012

VI PREMI INAUGURACIO CIUTAT DE BARCELONA DE VETERANS

 CLASSIFICACIÓ CURSA  
 VÍDEO - Un Dia de cursa
 FOTOS

Ja tenim una temporada mes després de un llarg hibern en cara que el temps passa que vola, ja estem aquí tots tenim ganes de pedalar al cent per cent i demostrar el estat de forma que tenim i si els entrenaments han donat el seu resultat i també la sensació de risc de la competició que tots saben que i es, en cara que no la volem com es normal, avui mateix  la ultima corba han caigut don corredors que per sort ha set un ensurt dons en principi semblava que en Diego Maya  tenia una clavícula trencada i no a set aixi per sort i el altre tenia cops i alguna cremada.

La cursa avui a set com sempre boja amb ritme sobre tot els que anem al darrera que soms bastants els que patim les fuetades per no perdre la cua del grup principal.

Jo des de el principi he mirat de anar al darrera dons no tenia gaire clar com estava després de aquest hibern entrenant a mig gas i com sempre també els circuits tan plans al ritme que es corra no es per a mi, el meu objectiu era acaba amb el grup principal i tinc de dir que ho he aconseguit però no sense dificultat i amb la ajuda de algun company/a que et feien un relleu o et deien passa aquest del davant es queda.

El C.C.Montornès ha tingut un bon començament en fet el 3r. per equips, cosa que esta molt be després dels equips que aquest any s'han reforçat molt i molt be com el RCB MOTOR BEGUES que mes a mes han fet 1,3,4r de la general o GALVESPORT-PINARELLO segon.

Els meus company han fet de la general, German Vela 11, J.Nocete 24, S.Gonzalez 25, J-.J Soler 39, J.L.Roman 43, J. Casado 56,A.Sanchez 68, F.Viñas 83.

La temperatura al començament de la cusa era de 16º. la mitjana de velocitat de 42.6. 120 ciclistes, han acabat la cursa 102.

Desitjo a tots que tinguem un bon any de ciclisme i cap caiguda, però de aixo de pen de nosaltres que tinguem cura i no fer lo que no s'ha de fer.

CLASSIFICACIÓ CURSA  

VÍDEO - Un Dia de cursa

 FOTOS  




 



 El vídeo es una petita mostre de la rutina que tots mes o menys fem cada diumenge de cursa, no hi han gaire imatges en moviment de la cursa però refrec-sa una mica lo que passa durant la competició.

He posat el títol al vídeo - Un dia de cursa -, dons la idea no era fer una peli de la cursa però si el taren-na de un dia de competició a traves dels meus companys i meu al mateix temps.

Espero que us agradi.

diumenge, 26 de febrer del 2012

DUES ULTIMES SORTIDES ABANS DEL CAMPIONAT DE VETERNAS 2012

Aquesta setmana el dilluns he fet amb el testimoni de les fotos una sortida, amb el futur de la comarca de Osona, amb dos nens de 12 anys en Gerard i en Pol, i els companys/a, Abraham, Anna, Germán.També avui un altre sortida amb el company del equip i altres, la temperatura a set primaveral entre 8º a les 9:30 mati, 25º a les 14:00 tarda.

El dilluns va ser molt relaxant i també profitosa per a nosaltres, dons fer alguna sortida abaix pulsacions en tat en tant va bé i també per a ells els nens que aquesta edats els agrada venir amb els grans,  van fer 45 km.

Pol

Gerard
 Totes les fotos

Aquesta sortida a set per carreteres alternatives de la C17 entre Torelló i Malla, ovalà la C17 sempre tingues una alternativa com cal, tots aniríem mes be.


Avui diumenge en fet 112 km.,  la ruta a set Torelló, C17, Ripoll, Vallfogona, Olot, La pinya, Hostalets de Bas, Rupit, Can Toni Gros, St. Martí Sescorts, Manlleu, Torelló amb 3 coll de muntanya ( Coll de Cannes 15 km,  Coll de Condreu 11 km, i Coll de Bac 4 km.) i amb els companys de excursió s'ha fer bastant dur.


fotos 

vídeo 26 Febrer 2012


falta el vídeo abeure si el puc fer i publicar es mes conplicat .....................

dilluns, 20 de febrer del 2012

HOMENATGE a JOSEP JUFRE

Homenatge de  JOSEP JUFRE POU



El dia 14 Gener va anuncia JOSEP JUFRE que es retirava del ciclisme professional, en St. Julià de Vilatorta ha on va comença de nen se li va fer un Homenatge en voltat de família, amics, periodistes i seguidors seus, la sala va esta plena a vesar tot el mati mentres es feien comentaris i se explicaven anècdotes seves de tots els seus anys de professional, també va servir per comentar de com esta el ciclisme en general i el futur d'aquest sobre tot el ciclisme de base.

En aquesta taula es va trobar a faltar el polític de torn dons quan es va demanar al public fer preguntes sobre el ciclisme en general, moltes anaven de cara a ells i no es va puguer respondre segons quines preguntes, dons si volem que el ciclisme de base tiri en davant i tingui futur es tenen de informar  al conductors dels vehicles que també tenim dret nosaltres el ciclistes d'anar per las carreteres i no res mes ells, don es una de aquesta causa que el pares no els i fa gaire gracia que es posin a la carretera amb la bici els seus fills i un altre es el preu de la bicicleta dons tots sabem lo que valen, per que la canalla no es conformen amb una bici normal.

En la taula principal estava formada per: Josep Jufre, Algel Edo, ( Ex professional) Joaquim Vilaplana, ( F.C.C.) Eduardo Gonzalo, ( Ex professional ) Joaquim Sabaté ( Esport Ciclista Barcelona ), José C. Blàzquez ( President Comitè Català d'arbitratge ), Rubén Peris, Jordi Simon ( Equip Andalusia )Adrià Noguera ( BTT Tomàs Bellès ) Daniel Perramon ( Uci Trial ) Isaac Vilalta
( Periodista Catalunya Radio ).

Al final del acta se li van fer diferents obsequis  per part de organismes, club i familiars i sobre tot uns del millor obsequis va ser que es va ompli la sala que aixo no tothom u pot fer en el dia del seu homenatge, aixo vol dir alguna cosa de la valia d'aquesta persona.


Amb aquest petit reportatge li desitjo el millor futur possible, dons de aquí endavant comença un altre etapa de la seva vida.

ALBUN DE FOTOS

1ª Cursa Social Porqueres

Com que no vaig participar amb aquesta cursa, però si companys del C.C.Montornès, us faig saber que per lo que m`he han informat aquest any el Elit les fan passar molt putas a tots els que els volen seguir a ells, ja des de sortida ja en la primera pujadeta ja es va trencar bastant tot i a la segona ja ni en par-lo.

Felicitat a tots per la cursa tan forta i sobre tot a JOSEP NOCETE del C.C.MONTORNÈS per la segona victòria de 50 V seguida.

Aquí teniu la CLASSIFICACIÓ

dilluns, 13 de febrer del 2012

XXXV LA BISBAL 12 FEBRER 2012

Primer de tot fer un petit record per els companys morts i accidentals ahir i donar el condol al familiars i que es recuperin lo mes aviat  possible els ferits.
El Sr.Jordi Follia Director de Carreteres aquest dies ens deia que tenim molts perills a les autovies amb túnel, per desgracia no fa falta que anem a les autovies per tenir un accident, aquesta vagada a set amb recta i bona il·luminació això demostra per desgracia que qualsevol per distracció o imprudència es pot emporta un ciclista, s’han de fer mes campanyes per informar que els ciclistes també tenim dret anar a la carretera i ens han de deixar la distancia adequada com a mínim 1.5m. i si pot ser 2m. per anar be.
No vull segui fem mes comentaris sobre això per que me estic posat de mal humor quan penso els vehicles amb persones o gossos et passat a tocar i saben que et passant a tocar expressament i et miren amb un somriure i el dit aixecat el del mig, encara deuen de dir en cara no a caigut el fill de p... del ciclista en el moment de passar.

Que en perdonin les prostitutes i els gossos no els volia ofendre

********************

Pretemporada 2012 de ciclisme de carretera

XXXV La bisbal 12 Febrer 2012

La temporada a començat amb el Campionat Social Gironí 2012.  la primera va ser ahir a la Bisbal des pres de la supressió del diumenge passat per el mal temps, amb 162 participants a 1º de temperatura en el moment de la sortida i no va passar de 8º en tot el recorregut.

La cursa sense tenir grans dificultats els que en cara no tenen la forma física pateixen lo seu. dons la velocitat es molt alta,  


Aquest any en la primera cursa ja en Germán Vela i Josep Nocete ja han mullat, Germán 1er de 40 i el 10 de la general, Nocete 1er. de 50 V. i 21 general

També han participat del C.C.Montornès Santi Gonzàlez i Josep Casado.

La mitjana de velocitat va ser de 40.5 k/h. 81 km total, amb el temps de 2:01:16 h. CLASSIFICACIÓ





 Germán Vela


Germán i Josep Casado ( jo anava en nom de J.Nocete )

Tots els primers i jo en nom de Nocete

MES FOTOS

dimarts, 7 de febrer del 2012

C17- REUNIÓ AMB JOAN BOADA - ICV

CONTINUEM AMB LA LLUITA PER AL DRET DE PAS PER LA C-17

Bona nit a tothom, no creieu que tenim el tema mort, ni molt menys, encara fem bullir fort l'olla.

Avui a les 20 h ens hem reunit amb una representació de ICV (Iniciativa per Catalunya Verds), han assistit :
Joan Boada Diputat al Parlament de ICV
Pep Rossell President de ICV Ripollès
Arnau Martí Secretari d'organització de ICV Osona
Bet Font, Presidenta de ICV d'Osona
Miquel Sánchez i Pere Compte, de ICV de Manlleu.

En aquesta reunió s'ha acordat que ICV presentarà al Parlament la problemàtica que tenim a la C-17, amb preguntes escrites i una proposta de resolució.

Encara tenim pendent la resposta per part del Sr Follia, després de la reunió mantinguda el passat 30 de gener.

Com podeu veure, anem mobilitzant-nos per poder tenir dret de pas a la C-17, al projecte de desdoblament ja es contemplava una via de servei, que no s'ha executat per manca de pressupost (¿?), o sia que es una obra inacabada,volem que ens permetin passar temporalment fins que aquesta via de servei ALTERNATIVA, estigui operativa.

Seguirem informant de les evolucions del tema.
 TOTES LES FOTOS
 

dimecres, 1 de febrer del 2012

PROTESTA C17 - REUNIO AMB JORDI FOLLIA

3ra. reunió sobre les protestes de la C17 amb els responsables que en teoria han de resoldre aquest tema que s'ha esta allargant una mica massa per ami, encara que ja temien que aixo de anar abeure politincs o funcionaris de altura no era tan fàcil de que ens dunguesin la raó a la  la primera reunió.

Al final de aquesta reunió s'ha fet el compromís de donar una resposta d'aquí una setmana, abeure si es aixi.
RESUM REUNIÓ AMB EL DIRECTOR DE CARRETERES JORDI FOLLIA, Per Joaquim Vilaplana, delegat de la Federació Catalana de Ciclisme.

Avui, dilluns 30 de gener i a les 10h del mati ha tingut lloc la reunió programada entre la Direcció General de carreteres, la FCC i els clubs de les comarques de Osona, Ripollès i La Garrotxa.

Hi han assistit:

Jordi Follia , Director General de carreteres i Ferran Camps, responsable del servei de seguretat viària

De Vic ha vingut en Joan Torras, de Roda de Ter en Josep Toneu, de Ripoll en Eudald Capdevila, de Torelló en Josep Casado, na Anna Cid i en Germán Vela i de Manlleu en Cris Arenas.

Per part de la FCC en Albert Pol, en Francesc Moradell i en Joaquim Vilaplana.

La reunió tenia com objectiu aconseguir del Sr. Follia el compromís que permeti als ciclistes circular per la C17 en el tram que va de Vic a Ripoll. Desprès de 3 manifestacions amb gran quantitat de ciclistes, els clubs de la comarca, amb el suport de la FCC, volíem deixar el tema solucionat i tancat.

El Sr. Follia ha sigut reiteratiu en l'apartat de la seguretat, incidint en la perillositat del túnels i amb la diferència de velocitat entre vehicles i bicicletes. En la seva opinió, la C17 només ha estat concebuda com a via per vehicles a motor i en cap cas per a ciclistes.

Davant la pregunta de: quina és la via més segura per els ciclistes ?. La única resposta és la via alternativa. O sigui, carreteres secundaries sense vorals, de poca amplada, de doble direcció, corbes amb poca visibilitat i amb trams malmesos per falta de manteniment. Queda clar que la contradicció és evident. No és un problema de seguretat, no, és pura tossuderia del Sr. Follia !!!.

A l'insistir sobre el pas pels túnels, se li ha ofert la possibilitat d'obligar als ciclistes a circular amb roba reflectant i llums. Resposta negativa. No accedeix.

Donat que tots els assistents hem exposat arguments que si més no posaven en dubte la teoria del Sr. Follia, aquest ha decidit que s'ho pensarà millor. Deixa el tema obert i és compromet a donar una resposta per escrit en pocs dies.

A les 11,45h es dóna per acabada la reunió.
 
Fora de l'edifici, tant els clubs com la FCC hem acordat que per donar més força als nostres arguments podria ser bo demanar a un tècnic especialitzat una avaluació de riscos entre la C17 i les vies secundaries.



El Sr. F.Moradell, fen la seva exposició al Sr. Jordi Follia, del per que ens a de deixa passar per aquesta carretera



dimecres, 25 de gener del 2012

C17 al parlament català

               
A la Mesa del Parlament

Dolors Camats Luis, portaveu, Joan Boada Masoliver, diputat del Grup Parlamentari d'Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa, d’acord amb el que estableixen els articles 145 i 146 del Reglament del Parlament, presenten la proposta de resolució següent per tal que sigui substanciada davant la Comissió de Territori i Sostenibilitat.
Exposició de motius
Degut al desdoblament de la C-17 de Vic a Ripoll, el Govern de la Generalitat ha prohibit el pas a ciclistes en determinats trams on no hi cap més alternativa de pas, ja que no existeix cap via paral•lela que ho permeti.

La normativa sobre carreteres especifica ben clarament que quan es construeix una autovia hi ha d’haver una via paral•lela de servei que podran utilitzar vehicles a motor lents i ciclistes. Aquesta situació no es dóna entre Vic i Ripoll,  i en concret a partir de Sora en direcció nord, ja que només existeix la carretera antiga del coll de Tarradellas, impracticable per a bicicletes de carretera. El mateix passa en sentit sud de Ripoll a Montesquiu.

Davant la negativa del Govern de la Generalitat, els ciclistes i la Federació Catalana de Ciclisme han protagonitzat diferents mobilitzacions i han presentat propostes alternatives com la de portar vestimenta reflectant i llums de posició per poder passar amb seguretat pels túnels existents a la C-17.

Totes aquestes propostes han estat rebutjades sense donar cap solució al tancament d’un pas estratègic i de comunicació entre les comarques d’Osona, Ripollès i Garrotxa que és utilitzat per molts ciclistes per fer excursions fins a Sant Joan de les Abadesses, Campdevànol, Ribes de Fresser, Camprodon, la Collada de Toses, entre altres rutes.

A més, les rutes abans esmentades també són utilitzades per un nombre cada vegada més gran de ciclistes d’arreu d’Europa i que quan arriben a Ripoll veuen amb sorpresa que no poden continuar per la C-17 i que no tenen ruta alternativa.

Aquesta reivindicació ha tingut un clar suport ciutadà i institucional amb les mocions aprovades per la majoria d’ajuntaments de les comarques abans esmentades i pel Consell Comarcal d’Osona i el suport de la Federació Catalana de Ciclisme i de tots els clubs ciclistes de les comarques d’Osona, Garrotxa i Ripollès.

Per aquests motius, el Grup Parlamentari d'Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa presenta la següent:

Proposta de resolució

El Parament de Catalunya insta el Govern a permetre el pas dels ciclistes pels trams de la C-17 entre Vic i Ripoll que no tinguin cap altre via paral•lela, adoptant  les mesures de seguretat pertinents.


Palau del Parlament, 8 de febrer de 2012
                                                
Dolors Camats Luis                                                       Joan Boada Masoliver
Portaveu del GP d'ICV-EUiA                                      Diputat del GP d'ICV-EUiA

 ************************************************************************
 
A la Mesa del Parlament

Joan Boada Masoliver, diputat del Grup Parlamentari d'Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa, d’acord amb el que estableixen els articles 141 i 144 del Reglament del Parlament, presenta les preguntes següents, per tal que li siguin contestades amb resposta escrita.
Interessa saber a aquest diputat i al seu grup parlamentari:
1)           Per quina raó no es pot passar per la C-17 en el tram de Torelló a Ripoll?

2)           Quina alternativa es dóna als ciclistes que volen anar d'Osona al
Ripollès (o al revés)?

3)           Quants quilometres de més té aquesta alternativa?

4)           En quant de temps un ciclista incrementa el recorregut entre Torelló i
Ripoll si utilitza aquesta alternativa? Per quin tipus de carretera?

5)           El Govern ha valorat l'impacte que aquesta decisió té per als
cicloturistes?

6)           Tenint en compte que en reunions entre ciclistes i Govern, des de Govern s'ha dit que una de les raons per a prohibir la circulació de bicicletes en aquest tram són els túnels, per què no s'ha volgut tenir en compte la proposta dels ciclistes per tal d'exigir l'ús d'armilles reflectants i llums per passar els túnels?

7)           Quina diferència hi ha entre aquest tram de carretera i altres de la
mateixa C-17, que justifiqui aquesta prohibició?

8)           S'ha plantejat el Govern la supressió temporal d'aquesta prohibició, a
l'espera que es pugui construir el vial lateral pel qual sí podrien circular les bicicletes?

9)           En cas de resposta negativa a la pregunta anterior, per què?



Palau del Parlament, 8 de febrer de 2012
                                                                              
Joan Boada Masoliver                                                                                  
Diputat del GP d'ICV-EUiA