Circuits urbans o carretera?
Hola company aquest dies en varis comentaris fets en aquest blog o altres, es criticava el circuits urbans, aquí jo no estic d'acord,
1. a ningú se'ls obliga a corra aquestes curses urbanes,
2. el perill be 90% per culpa de nosaltres,
3. la prova es que circuits com el de Papiol la caiguda de aquest any o el Premi inauguració, tots dos circuit amples i en principi sense perill aparent, la cursa de Figueres també i va haver caiguda i era interurbana.
4. Els organitzadors de curses urbanes fan un gran esforç per purgue-les fer i aixo no ho tenim de oblida, tan en medis humans com econòmic, penseu que amb els 10€ menys 3€ pels veterans, no fan per el total de la cursa que sols costà 1500€ mes o menys ( Ambulància, metge, arbits, beures, trofeus, etc. mes els voluntaris).
5. No tots els pobles tenen circuits urbans sense rotondes, i pas elevat etc.
Una solució seria que en els circuits urbans sempre que fos possibles, per treure perills quan hi ha una quantitat 80 o mes corredors corres-in els 40 separats dels 50/60 i feminas, el any passat al Prat va agradar a una gran majoria.
La challenge s'ha de fer per mi, amb totes les curses tan urbanes com carreteres, tots sabeu que alguns els i va be els circuits urbans i altres carretera, al final el guanyador a de sortí del corredor mes complet de totes dues especialitat.
Jo crec que en aquest moment el enemic esta en el que ens ha de donar les facilitats per que es puguin fer curses, els mossos, transit etc. dons aquest en cara no han entès lo que es el esport de competició per ha ells es feina i mal de caps i la carretera creuen que son res mes pels cotxes, aixo en cara no ho tenen clar que també tenim el dret nosaltres de fer servir les vies interurbanes per anar en bici, per practica un esport, per competí en bici o simplement anar a treballa si es el cas( que al pas que anem pel preu del gasoil, gasolina aviat tothom en bici. )
Sobre el preu de les curses en el cas de les interurbanes pel sobre cos dels mossos, pude si que tindrem de fer un esforç tots plegats i paga mes si volem carretera, penseu que les marxes 30. 40 € de aquí no baixa, jo me estimo mes una cursa que una marxa que al final també es una cursa camuflada, penseu que ja corra un rumor que algun dia a les marxes també els i posaran els mossos fre aquest desmadre que ja no se sap si es cicloturisme o cursa, hi ha aquí si que hi ha negoci i no a lo nostra.
Aixo seguira....
Fins aviat no se quin dia dons la pròxima cursa fins que no falta una setmana no se sap.
Hola company aquest dies en varis comentaris fets en aquest blog o altres, es criticava el circuits urbans, aquí jo no estic d'acord,
1. a ningú se'ls obliga a corra aquestes curses urbanes,
2. el perill be 90% per culpa de nosaltres,
3. la prova es que circuits com el de Papiol la caiguda de aquest any o el Premi inauguració, tots dos circuit amples i en principi sense perill aparent, la cursa de Figueres també i va haver caiguda i era interurbana.
4. Els organitzadors de curses urbanes fan un gran esforç per purgue-les fer i aixo no ho tenim de oblida, tan en medis humans com econòmic, penseu que amb els 10€ menys 3€ pels veterans, no fan per el total de la cursa que sols costà 1500€ mes o menys ( Ambulància, metge, arbits, beures, trofeus, etc. mes els voluntaris).
5. No tots els pobles tenen circuits urbans sense rotondes, i pas elevat etc.
Una solució seria que en els circuits urbans sempre que fos possibles, per treure perills quan hi ha una quantitat 80 o mes corredors corres-in els 40 separats dels 50/60 i feminas, el any passat al Prat va agradar a una gran majoria.
La challenge s'ha de fer per mi, amb totes les curses tan urbanes com carreteres, tots sabeu que alguns els i va be els circuits urbans i altres carretera, al final el guanyador a de sortí del corredor mes complet de totes dues especialitat.
Jo crec que en aquest moment el enemic esta en el que ens ha de donar les facilitats per que es puguin fer curses, els mossos, transit etc. dons aquest en cara no han entès lo que es el esport de competició per ha ells es feina i mal de caps i la carretera creuen que son res mes pels cotxes, aixo en cara no ho tenen clar que també tenim el dret nosaltres de fer servir les vies interurbanes per anar en bici, per practica un esport, per competí en bici o simplement anar a treballa si es el cas( que al pas que anem pel preu del gasoil, gasolina aviat tothom en bici. )
Sobre el preu de les curses en el cas de les interurbanes pel sobre cos dels mossos, pude si que tindrem de fer un esforç tots plegats i paga mes si volem carretera, penseu que les marxes 30. 40 € de aquí no baixa, jo me estimo mes una cursa que una marxa que al final també es una cursa camuflada, penseu que ja corra un rumor que algun dia a les marxes també els i posaran els mossos fre aquest desmadre que ja no se sap si es cicloturisme o cursa, hi ha aquí si que hi ha negoci i no a lo nostra.
Aixo seguira....
Fins aviat no se quin dia dons la pròxima cursa fins que no falta una setmana no se sap.
7 comentaris:
Hola Josep, estic i no estic d'acord amb tu.
Les xalleng com bé dius són per premiar el més complet, i actualment no és aixÍ. Ara només premia el atrevit, i que el seu gran haver és saber estar davant. I com les curses de circuit no tenen dificultats que premiïn a quine més se sacrifica entrenant, només tenen accés a guanyar els de sempre. Que no els trec seu mèrit, el tenen sinó com deia La Porta, que aprenguin.
Però a mi personalment si les carreres només han de ser així, no m'interessen masa, ja que no sóc ni atrevit per ficar-me en un esprint, ni sé estar dins del pilot al capdavant. I penso que com jo n'hi ha molts. Però si es fessin 2 formes de premiar, seria més just.
Hi ha molts que no veiem a les curses, ja que no vénen, que és per aquesta raó.
El que dic és que si jo lluito per un a xalleng, no és just que en una cursa de circuit per no saber o voler disputar l'entrada massiva, entre el 40 de la classificació entrant tots junts, no tallats, i no obstant en un dia de carretera aquest senyor que puntua molt bé en circuit, que són les malloritarias, en una cursa de carretera es queda, resulta que per disputar l'esprint del que vénen despenjats i arribar el primer d'ells, puntua 1 punt menys que el que arriba davant al millor a 3 minuts o més. I això no és premiar el més regular és premiar a un perfil de corredor.
Jo no sóc qui per dir que el que dic sigui el més just, si no hi ha curses del meu gust amb no anar prou, i si vaig ja a que m'atinc, curses de carretera o marxes hi ha moltes i tot en la vida tampoc a de ser cada diumenge anar a córrer, potser tingui temps de gaudir d'altres coses.
Com pots veure, aquests comentaris, són amb ànim constructiu, després en la realitat passi el que passi tot serà adaptar-se.
Estic gairebé convençut que amb aquesta nova estructura, s'estaria trucant a altres ciclistes que ara no volen participar, i la cosa seria més diversa.
També estic d'acord que se separin les categories en circuit.
S'evitarien riscos de tants corredors.
Hola Josep mira yo no me centraría tanto en la dicotomía circuito o carretera sino en el modo que se ha empezado a correr tras la llegada de los equipos y sobre todo con la defensa que piden sus líderes,porque claro quieras que no reparten maillots,fichas y luego la gente debe obedecer y ahí es cuando se sobrepasa el plano deportivo y se hace una cuestión personal.No digo que antes no tuviéramos caídas o rifirafes pero era muy ocasional mientras ahora lo raro es que no haya una caída ,un insulto,un mal gesto.Antes disfrutabas daba igual si circuito o carretera en la vuelta a Lérida se vivieron grandes momentos o en los circuitos nunca vi una bici rota.Por eso te digo que no es el lugar donde corres sino con quien corres y ahora si, la gente tiene mas nivel chapo, pero joder se echa en falta el "compañerismo" de antaño .Algo no debe ir muy bien cuando mucha gente se queja de lo mismo no?
Ya te digo me daba igual la vuelta e lérida donde Colom me pillo en Meta o cuando Gálvez me gano un sprint en rubí o cuando le gane un sprint yo a ramírez en una matinal de belviche o cuando le gane una corno a Estanol en el campin delfín. No hacia grandes clasificaciones porque no era bueno pero iba a muchas cursas venia meoki y gente de fuera ahora ya y es porque algo habrán visto.Estanol te dejaba ir si ibas a 200 puntos ahora a ver quien es el bueno que se escapa.Por cierto lo de doblar al pelotón en las 3/4 primeras vueltas como se hace ahora no recuerdo haberlo visto nunca.En fin, si eran otros tiempos donde el único que se cruzaba era caribeña o saludes pero sin mala intención es que eran asi
S'ha acabat el broquil!!! ja no haurem de pagar ni 20 ni 30 euros per cursa, sino 10 o res donat que Bochaca el president de la federació catalana de ciclisme ha interposat un recurs a les taxes que aplicaba el servei catala de transit pels serveis del mossos en activitats esportives.Sembla que no es logic aquest pagament en disciplines populars en les que el practicant no disposa de mitjans economics i que s'entenen com un servei públic consecuencia dels impostos ja pagats.A la volta li tocaria pagar 80 mil euros mentres que curiosament el barça i els clubs de futbol i bàsquet no paguen res.Si la cosa prospera l'esport català de base tornará a reixir.Sort!!!.
J.J.
Primer dir que he obert la porta aquest tema per treure comentaris i així dir la nostre opinió de com es podria millora la challenge, ja que aquest dies passat es va critica a les curses de circuits i no es just que clubs organitzin aquestes curses de circuits amb la bona intenció i cels critiqui, a mi en contret si tingues de tria circuits o carretera jo votava carretera, es mes cursa,i menys perillós per a tots.
Tu tens les teves raons a dir que es tindrien de fer 2 challenges, segurament seria mes just dons cadascú i aniria per la que mes li agrades de aquestes dues especialitats, però lo que passa es que com es fan com es lliguen totes dues, dons si una challenge porta feina de organitza com se organitza les dues juntes per separades, segurament es trobaria la solució però es te de pensa bé.
M’entres no es troba la solució en els circuits urbans no estaria de mes separà els 40 dels 50/60 i fèmines, quan la quantitat de corredors fos perillosa.
Et tinc de dir que aquest comentari es igualment de constructiu i m’he agrada que facis aquestes refeccions dons si no em parlem nosaltres de aquestes coses que ens preocupen qui en parlarà, com pots veure tot es per millora i no esta de mes que diguem la nostra.
Juan Carlos
Els temps canvien i nosaltres també per desgracia amb el pas dels temps lo que abans era companyerisme ara es una altre cosa, però jo no tinc queixa, des de que fa 10 anys que faig la challenge he fet amistats amb molts de vosaltres i molt bones per certs que si no fos per el ciclisme de competició no us coneixeria, i tu et un.
També dir que cada vagada es corra mes i per això i ha tanta diferencia entre nosaltres de forma física, però per això es va fer lo fel xip per que si et doblaven no perdessis tot el mati per fer 10 km. en bici i 200 en cotxe, jo soc un dels que en feien fora als 10 km. de comença la cursa.
Sobre els insults alguna vagada ho he sentit però ja el any passat no i aquest tampoc , això son els nervis de la cursa i en part si no es un insult molt fort val mes fer que no las sentit o millor en cara el vas abeura al acaba la cursa el que te la dit i sagú que es disculpa, per que quan s’ha acabat la cursa ningú sen recorda de aquell moment de nervis.
Gracies per la informació aquesta:
Josep Bochaca el president de la federació catalana de ciclisme, ha interposat un recurs a les taxes que aplicava el servei català de transit pels serveis del mossos en activitats esportives. Sembla que no es lògic aquest pagament en disciplines populars en les que el practicant no disposa de mitjans econòmics i que s'entenen com un servei públic conseqüència dels impostos ja pagats. A la volta li tocaria pagar 80 mil euros m’entres que curiosament el barça ( que li sobren els milions )i els clubs de futbol i bàsquet no paguen res. Si la cosa prospera l'esport català de base tornarà a reïxi. Sort!!!.
Han tret la tasa han tret la tasa!!!!!!!!!!
Publica un comentari a l'entrada