dimecres, 1 de febrer del 2012

PROTESTA C17 - REUNIO AMB JORDI FOLLIA

3ra. reunió sobre les protestes de la C17 amb els responsables que en teoria han de resoldre aquest tema que s'ha esta allargant una mica massa per ami, encara que ja temien que aixo de anar abeure politincs o funcionaris de altura no era tan fàcil de que ens dunguesin la raó a la  la primera reunió.

Al final de aquesta reunió s'ha fet el compromís de donar una resposta d'aquí una setmana, abeure si es aixi.
RESUM REUNIÓ AMB EL DIRECTOR DE CARRETERES JORDI FOLLIA, Per Joaquim Vilaplana, delegat de la Federació Catalana de Ciclisme.

Avui, dilluns 30 de gener i a les 10h del mati ha tingut lloc la reunió programada entre la Direcció General de carreteres, la FCC i els clubs de les comarques de Osona, Ripollès i La Garrotxa.

Hi han assistit:

Jordi Follia , Director General de carreteres i Ferran Camps, responsable del servei de seguretat viària

De Vic ha vingut en Joan Torras, de Roda de Ter en Josep Toneu, de Ripoll en Eudald Capdevila, de Torelló en Josep Casado, na Anna Cid i en Germán Vela i de Manlleu en Cris Arenas.

Per part de la FCC en Albert Pol, en Francesc Moradell i en Joaquim Vilaplana.

La reunió tenia com objectiu aconseguir del Sr. Follia el compromís que permeti als ciclistes circular per la C17 en el tram que va de Vic a Ripoll. Desprès de 3 manifestacions amb gran quantitat de ciclistes, els clubs de la comarca, amb el suport de la FCC, volíem deixar el tema solucionat i tancat.

El Sr. Follia ha sigut reiteratiu en l'apartat de la seguretat, incidint en la perillositat del túnels i amb la diferència de velocitat entre vehicles i bicicletes. En la seva opinió, la C17 només ha estat concebuda com a via per vehicles a motor i en cap cas per a ciclistes.

Davant la pregunta de: quina és la via més segura per els ciclistes ?. La única resposta és la via alternativa. O sigui, carreteres secundaries sense vorals, de poca amplada, de doble direcció, corbes amb poca visibilitat i amb trams malmesos per falta de manteniment. Queda clar que la contradicció és evident. No és un problema de seguretat, no, és pura tossuderia del Sr. Follia !!!.

A l'insistir sobre el pas pels túnels, se li ha ofert la possibilitat d'obligar als ciclistes a circular amb roba reflectant i llums. Resposta negativa. No accedeix.

Donat que tots els assistents hem exposat arguments que si més no posaven en dubte la teoria del Sr. Follia, aquest ha decidit que s'ho pensarà millor. Deixa el tema obert i és compromet a donar una resposta per escrit en pocs dies.

A les 11,45h es dóna per acabada la reunió.
 
Fora de l'edifici, tant els clubs com la FCC hem acordat que per donar més força als nostres arguments podria ser bo demanar a un tècnic especialitzat una avaluació de riscos entre la C17 i les vies secundaries.



El Sr. F.Moradell, fen la seva exposició al Sr. Jordi Follia, del per que ens a de deixa passar per aquesta carretera



2 comentaris:

Albert ha dit...

Cal tirar del carro si vols obtenir un bé, tu, prou que ho fas. Gent del cor de Catalunya, francs, nobles i valents, us admiro.

JOSEP CASADO ha dit...

Albert

No serà per que no ho intentem, si no ho fem mes be es perquè no se sap mes, però las ganes i paciència que san de tenir amb aquesta gen i posarem molta, també si al final diu que no, tenim ideas de fer alguna cosa mes per que al final puguer aconseguí el nostre objectiu, que no es un altre cosa que anar en bici per una carretera que no es perillosa i crec que no fem cap mal per molt que ho digui aquest senyor, que de to-sot te una bona estona sembla mes manyo que català

abeure com acaba